Marka Güncesi: PLAH-DOH OYUN SETİ DENEYİMİMİZ: İNŞAAT KAMYONU BUZZ

6 Ocak 2016 Çarşamba

PLAH-DOH OYUN SETİ DENEYİMİMİZ: İNŞAAT KAMYONU BUZZ


Merhaba sevgili marka güncesi okurları;

Blogumu açtığım ilk günden bu yana hep size kendi hayatımda deneyimlediğim ve doğru olduğuna inandığım bilgi ve deneyimlerimi aktarmaya çalıştım. Bir anne olduğum için elbette bloğumda oğlumla ilgili bolca deneyim yazım da mevcut. Bu kez çocuklarımızla kaliteli vakit geçirmek noktasından hareketle oyun hamuru ve oyun setleri ile neler yaptığımızı paylaşmak istedim. Çok sık kullanılsa da tam olarak hangi noktalarda çocuk gelişimine katkı sağladıklarının yeterince bilinmediğini düşünüyorum.

Çocukların neredeyse her şeyi oyunla öğrendiklerini biliyoruz ve özellikle küçük yaşlarda öğrendikleri veya öğrenemedikleri ileriki yaşlarını da nasıl derinden etkiledikleri de bir gerçek. Bu nedenle ona oyuncak alırken ya da bir oyun kurgularken en çok o zamanı güzel ve verimli geçirmeye çalışıyorum. Özellikle çalışan bir anne olduğum için zaten birlikte geçirebildiğimiz sınırlı saatlerimiz var. Bu süreyi de verimli değerlendirmek gerektiğine inanıyorum.

Bu doğrultuda bir oyun hamuru delisi olduğumuzu söyleyebiliriz. Bu alanda hepimizin en çok güvendiği ve yaygın olarak tercih ettiği markanın Play-Doh olduğu da bir gerçek. En azından ben kendimde ve çevremde bu yönde bir satın alma kararı görüyorum.

Çocuğunuz araba delisi mi?

Bazı çocuklar gerçekten seçtikleri oyuncakların dışında başka şeylere bakmıyor. Ben de çocuğumun bu özelliğini bildiğim için hem gelişimine katkı sağlayacak, hem oyuncağa yaratıcılığını katabilecek hem de en sevdiği şey olan araba konseptinden dolayı harika bir set keşfettim. Play-Doh’un oyun setleri bizim hamur aşkımızı ikiye katladı. Geçen gün iş çıkışı ne alsam diye düşünürken bu oyun setlerinden “İnşaat Kamyonu Buzz”ı gördüm ve aldım. Malum bizimki araba delisi. Oyun setinde kamyon ve hamur bir arada bulunuyor. Zaten renklerin çoğunluğunu öğretmiştik (bu aşamada da hamurların katkısı büyük oldu bize). Bu setin içinden çıkan ‘’kahve rengi’’ni henüz bilmiyordu. Tamam bunu da öğrendik bu setle! Dakika bir gol bir şeklinde oldu: ) Ben şu anda bu yazıyı yazarken Playdoh’un İnşaat Kamyonu Buzz’a istediği renkte oyun hamurunu yerleştirerek inşaat hamuru karıyor bizim ki. İlk önce yapacağı evin rengini söylüyor sonra kamyonuna o hamuru yerleştiriyor. Kamyounun parçalarını ise şipşak çözdü J Bazen diyorum bunlar bizden daha akıllı diye :)

Her şeyden önce bu setler ile şekil, renk, ince motor becerisi, yaratıcılık gibi çok önemli ve temel bilgileri öğreniyor çocuk. Daha doğrusu keşfediyor. Keşfederek öğrendiği için de hiç unutmuyor ve belleğine yerleştiriyor. Ve bu setlerle yapabileceklerimiz hiç bitmiyor. Yaş olarak çok küçük bir çocuk renkleri tanırken daha büyük bir çocuksa hangi renkleri karıştırarak hangi paylaşımı yapabileceğini öğrenebilir. 


Ana renkleri (kırmızı, sarı, mavi gibi) bir kağıda kategorize ederek yerleştirebilir, çocuğun bu renkleri karıştırarak yeni renkler elde etmesini ve bunu elde ettiğindeki hazzını gözlemleyebilirsiniz.

Keza sayıları şekilleri de benzer şekillerde oyunlar kurgulayarak öğretme şansımız var. Benim çok sevdiğim bir arkadaşımın kızı, hayvanlardan korkuyordu ve bu oyun setleri sayesinde hayvan figürleri yaparak onlarla bir dünya kurarak bu korkuyu yenmesini sağladılar. Düşündüğünüz zaman ne kadar küçük bir adım ama çocuğumuzun dünyasında özellikle hayal dünyasında nasıl güzellikler yaratabiliyor.


Benim geçtiğimiz aylarda oğluma aldığım dişçi oyun seti ile diş fırçalama alışkanlığını oturtmamızda yardımcı olduğumu biliyor muydunuz? O kadar çok alternatif set var ki. Bunları çok yaratıcı şekilde kullanabilip çocuk gelişimine bu setlerin katkı sağlamasına imkan verebilirsiniz. 
Yeni deneyim yazılarında görüşmek üzere! 
Herkese mutlu seneler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder