Marka Güncesi: ADIM ADIM GELİŞİM SETİ 27. AY DENEYİMİMİZ!

25 Ağustos 2015 Salı

ADIM ADIM GELİŞİM SETİ 27. AY DENEYİMİMİZ!


Adım Adım Gelişim Seti'mizin 27. ay kutusu geldi! Artık bizim için bir ritüel oldu diyebilirim. Her ay gelecek kutuyu merakla bekliyor, içinden çıkan aktiviteleri ay boyunca birlikte yapıyoruz. Bu noktada tüm anne- babalara üye olmalarını tavsiye ediyorum. Her ay deneyimlerimi detaylı olarak yazıyorum. Önceki içeriklerime buradan ulaşabilirsiniz.
Gelelim 27. ay setimizin içeriğine... 

Etkinlik kitabımız bu sefer tam anlamı ile dört dörtlük hazırlanmış.
-''Ne Güzel Sallanıyorum'' : Çocuğun kendisini ifade edebilm ve sıralama yapabilmeye yönlendirilmesi açısından başarılı buldum.
-''Topum Nerede ve Boyama'': Kavramlar ve ince motor gelişimi için iyi bir zemin hazırlamış. Bu dönemde ince motor gelişimi becerileri bildiğiniz gibi çok önemli. Üzerine gitmek gerekiyor. Bu anlamda keyifli bir aktivite olduğunu söyleyebilirim.
-''Sesleri Tanıma'': Hangi sesin neye ait olduğu sorularak aynı zamanda eşleştirme yapmasını sağlıyor. 
-''Duygularım'': Kendini ifade edebilmeyi, öğrenme açısından harika bir vurgulama olmuş.
-''Oyun Hamuru'': Tüm gelişimlerine yardımcı olan bir etkinlik. Uzun zamandır oyun hamuru ile zaten oynuyoruz biz ancak ne yazık ki çocuklarını tv başından ayrımayan çok fazla ebeveyn biliyorum. Lütfen bu tip aktivitelere ağırlık verin. Hayatı boyunca bu oyunların katkısını görecek çocuğunuz.
-''Babayla Oynama'' Kitabın en sevdiğim ve başarılı bulduğum etkinliği olmuş. İsteklerini erteleme ve ''hayır'' sözcüğüne tahammülü olmadığı  yaşta her istediğinin istediği an da olmayacağı ancak başka çözüm bulunabileceği çok güzel vurgulanmış.
-''Tavşan Nereye Saklandı?'' bölümü nesne sürekliliği bakımınından harika dizayn edilmiş.
-''Tavşan Gibi Zıplama'' koordinasyon için oyunla iyi tamamlanmış bir aktivite olmuş. Zıplama hareketi bu dönemler içerisinde çocuğun yapabiliyor olması gereken bir hareket. O nedenle bu konuya ağırlık vermelisiniz. Biz sık sık trambolinde ya da evde zıplama hareketi çalışıyoruz.


Sıra Kimde Kitabı:
27. ay kutumuzun içinden çıkan ''Sıra Kimde'' özellikle ben merkezci olduğumuz bu dönem için çok güzel bir örneklem olmuş. Yalnız hikaye kahramanlarının isimleri Türkçe olsaymış anlatırken daha kolaylık sağlayabilirmiş.

Genel olarak 27. ay setimizi de çok beğendik ve haftalara bölerek deneyimledik. Öncelikle emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum. Çünkü bu tip aktiviteleri ayrı ayrı toparlamak, düşünmek bulmak gerçekten çok zor. Her ay o dönemin ihtiyaçları ve gereksinimlerini en ince ayrıntısına kadar düşünüp hazırlayan bir ekibin olması ve sorduğumuz her soruya hızlı dönüş yapmaları çok önemli. Henüz Adım Adım Gelişim Seti'ni deneyimlemediyseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder