Marka Güncesi: BAHAR YORGUNLUĞU İLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI

14 Mart 2015 Cumartesi

BAHAR YORGUNLUĞU İLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI


Mart ayını yarıladığımız bugünler de bahar havasını iyiden iyiye hissetmeye başladı. Erkenden kararmayan havalar, güneşin bütün gün cömertliğini gösterdiği günler hepimizi olumlu yönde etkiliyor değil mi? Benim yaşam enerjim ikiye katlanıyor açıkçası! Ancak bahar yorgunluğu denilen tatsız duruma da hazırlıklı olmalıyız. Ben her bahar geçişinde bunu yoğun şekilde yaşıyorum ne yazık ki. Elimi kaldıracak halim olmuyor, kendimi fena halde yorgun ve bitsiz hissedebiliyoum. Bahar yorgunluğu ciddiye alınması gereken bir problemmiş. Bunu da yeni öğrendim ve bir uzman yorumu ile sizinle paylaşmak istedim. 

Nedir bu bahar yorgunluğunun belirtileri?
Bitkinlik, neşesizlik, uyuşukluk, yorgunluk, eklem ağrıları, uykuya dalamamak ve uyanamamak, sürekli sıkıntı hali

Uzman klinik psikolog İhsan Öztekin, bahar yorgunluğunu yenmek için de bazı tavsitelerde bulundu mutlaka dikkatle okuyup uygulayın derim. Ben notlarımı aldım ve sizinle paylaşmak istedim. 

Neler Yapmalı?
 
Özellikle kıştan bahara geçerken bol vitamin almak gerekiyor. Vücut özellikle B ve C vitaminleri ile potasyuma ihtiyaç duyar.
Günde 3 litre su için. 

Alkol kullanıyorsanız mümkün olduğunca azaltın. 
Bol bol egzersiz yapın. Hareket edin, 30 - 45 dakikalık yürüyüşler yapın. 
Güneşlenin. 
Gelecek kaygısını yaşamak yerine sürprizlerin güzel olduğunu düşünün. 
Erken kalkmak da bahar yorgunluğunu atmak açısından çok önemli. 
Uyku saatine dikkat etmek gerekiyor. Yatmadan önce sıkıntılı konuları aklınızdan uzaklaştırın, hoşunuza giden konuları düşünün. 
Kendinizi kötü haberlere, uyuşukluğa teslim etmeyin. Silkinin. ‘Ben güçlüyüm, istediklerimi yapabilirim’ derseniz kendi dışınızdaki dünya ile daha kolay başedebilirsiniz. 
Eğer tekrarlayıcı ve ilerleyici bir enerji kaybı ve bitkinlik sorunu yaşıyorsanız, bu sorunun çözümü için tıbbi yardım isteyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder